onsdag 10 december 2008

Meny, James Bond och Nobelfesten

Menys programledare har tagit del av denna blogg och de artiklar som publicerats i frågan om den planerade nedläggningen och återuppståndelsen 2010. Han meddelar att han känner sig "imponerad och rörd". Uttrycket får mig att tänka på det klassiska James Bonds-citatet Shaken, not stirred.

Jag känner mig nog mer skakad än rörd i detta fallet. Tycker det är oroande när en tjänsteman vid Sveriges Radio inte har en professionell hantering av ärenden utan lämnar olika svar beroende på vem som frågar. Min inre moraliska kompass går fullständigt i spinn av sånt här. Fast jag har kanske bara kommit för nära den praktiska kylskåpsmagneten?

Men det mest aktuella just nu är ju givetvis menyn på Nobelfesten. Inte alldeles enkel att tillaga - men enkel att titta på som ögongodis. Personligen har jag fått nöja mig med en enkel gryta.

Imorgon är det dock dags för ett nytt Menyprogram i P1 klockan 10.03. Då får jag säkert ny inspiration. Det har tidigare varit en informell hemlighet när andra tycker att "jag kan trolla med knäna".

Meny är trollspöet i mitt kök!

Inga kommentarer:

 

Powered by Blogger