torsdag 4 december 2008

Debattartikel i Kvällsposten idag



Jag vill börja med att rikta ett stort tack till min vän Peter J Olsson på Kvällsposten i Malmö. Han är en otroligt skicklig skribent och den enda ledarskribent som har regionperspektiv.

Skåne är välkänt som matrike. Finns det härligare beskrivningar av mat än de som Fritiof Nilsson Piraten skrivit? Själv fick jag lära mig redan i småskolan att "Sverige består av Skåne och norr därom liggande fäbodar." Skämt åsido...

Maten är en viktig tradition oavsett vilket landskap man växt upp i. Inte minst så här i begynnande juletid. Meny i P1 är en del av den. De kan konsten att förgylla min och alla andra lyssnares vardag. Idag finns debattartikeln Mat är kultur - inte politik på Kvällspostens ledarsida.

Menys vänner! tackar för uppmärksamheten.

Inga kommentarer:

 

Powered by Blogger